torsdag 24. november 2011

Fortsettelsen følger


Det er spennende å jobbe med ord som beskriver skolen, og jeg liker innspillene om nye ord. Ord knyttet til fremtiden blir en del av femårsplanen som skal de noe om hvor vi skal. De fire ordene vi har nå, er på mange måter status quo -og det er jeg fornøyd med.

Personal, FAU og elevråd mener vi er en inkluderende skole, og mitt hårete mål er å vinne en skolepris for inkluderende skoler. (Det som gjør det hårete er at Dronning Sonja deler den ut -og vi har hatt besøk av kronprinsessen allerede!) Det arbeidet blir spennende å se hvordan prosessen går videre. FAU vil ha en foreldrekveld for alle foreldrene hvor vi setter ord på synliggjøring og beskrivelse av arbeidet som gjør at vi er en inkluderende skole. Jeg skal lede arbeidet og bruke samme metodikk som ved personalsamlingen.

Elevrådet jobber nå med en kinoreklame hvor de selv forteller om skolen. Replikkene er skrevet og det er utrolig artig å høre hvordan de ordlegger seg;
- vi blir godt kjent på godt og vondt, derfor blir vi sterkere
- jeg har lært mer enn fag, jeg har vokst som person
- læreren ser deg og hjelper deg med en gang du sliter

I morgen tidlig er det første møte vedrørende femårsplanen -så får vi se hvordan jeg klarer å fortsette arbeidet. Jeg må bruke energi på å være en god konduktør -jeg likte det bildet :-)


1 kommentar:

  1. Flott med gode mål, Elisabeth! Håret eller ikke håret.

    Spennende med kino reklame - håper vi får se den:-)
    Enig at ord er gode, men vi må bare sørge for at ordene ikke er kun knyttet til "papiret" men også til virkeligheten og til endring.

    SvarSlett